Unclassified_Page

this is unclassified... do not leave this page until u read it... or u'll have a short life... kahkahkah... no lah la.. just kidding

MCIS Zurich

nak dijadikan crita.....
ari ni dtgla sorg kwn aku ni dgn abg dia aku rasa...
tujuan kedatangan dan perjumpaan ni mmg aku da tau...
sebab da 2 minggu kot dia nak sangat jumpa aku...
abg dia ni ade buat insurance...
from "MCIS Zurich"

based on explanation n drpd mulut dia...
aku sangat tertarik dan aku da cukup lentok dah...
setelah aku lali dengan bualan mesra tu aku pun da mcm besetuju nak melabur..
actually MCIS Zurich ni insurance company...
tapi dia ade wat plan simpanan duit siap dgn insurance cover....

sbb dia ade cover dgn insurance tu yg aku beminat sgt tu...
hujah2 yang dia bagi kalo dipk logik akal, mmg menarik dan best la...
so aku pun berstuju la ...
pastu aku ada la suh dia apply kan aku skali kad perubatan...

tapi ptg ni... aku dok view2 kat blog UZAR....
memang sangat mengecewakan aku gak la...
tapi hakikatnya Allah masih simpan ruang untuk aku ...
dalam satu surat drpd Bank Negara Malaysia....
surat ni bg menjawab soalan seorg pengguna perihatin...
bertanyakan tentang kondisi status halal/haram MCIS Zurich..

ya, korang bolehla view blog dia...
bacala apa yang korang rs perlu...
kalo korg musykil lagi, kemukakan la soalan...
semuanya free je...
xkan la mende free tentang hukum hakam ni xmo...
sedangkan kita dok perabih duit banyak untuk beli majalah hiburan...
bolehla dipk taraf manakah kita sebenarnya...

terimalah hakikat dan sentiasa sedia terima kebenaran
sentiasalah berkata besar walaupun ia sangat pahit....

5 comments:

emy jay June 28, 2009 at 10:06 AM  

i punye insuran great eastern tu camane ek?
skim saving + perlindungan jugak tu..da lame da join..perlu ke u masuk ngan Hang demi melindungi u sekeluarga? i rase macam perlu je weh..

SYED NAHAR June 28, 2009 at 7:05 PM  

akak aku keje MCIS zurich...???

HasanahNordin June 29, 2009 at 2:24 AM  

oleh itu,amik lah takaful prudential bsn yang memang sudah pasti halal...buat ape nak amik yang kita ragu2..syubhah..ada saving+protection+medical card..medical card bernilai sehingga 1.5juta..kalo ko dah sign tok amik mcis zurich leh cancel je..policy pun x keluar lagi kan..

untuk maklumat lanjut contact aku..aku bleh buatkan quotation..


Prudential..the face you can trust...

WADI July 1, 2009 at 1:42 AM  

diri ini: great eastern tu pun guna sistem insurance convensional. pk la yg mana elok utk darah daging u...

syed: kalo bab keje ni aku pun xpasti la... lama da aku dok tertanya2... camna dengan sedara kita yg keje 7e yg da sah2 kat c2 de jual arak... pk2 kan la ye... nnt aku nk tanya UZAR

has: orait... tapi ade gak kwn aku yg bg quotation... dia buat takaful... ko blh weh email aku quotation... nnt aku compare... c ya

HasanahNordin July 1, 2009 at 8:37 AM  

ko bagi tau aku ko nye bajet sebulan berapa..