Unclassified_Page

this is unclassified... do not leave this page until u read it... or u'll have a short life... kahkahkah... no lah la.. just kidding

PTD

salam namaste....
lama dah aku xhapdet blog ni...
xtau nak cerita apa la kat kawang2....
actually banyak gak menda nak crita neh...
tapi mengambil langkah berhati2...
takut nanti tekena plak atas batang idung cakap kosong...
so kena tunggu je la untuk cerita bahgia tu lepas raya nanti...

haaa....
tapi ada menda nak crita pasal exam ptd aritu...
aku 08/08/09 aritu gi amek exam
pegawai tadbir dan diplomatik gred m41...
ni exam yang dah kali keberapa aku amek ntah....
sebelom ni aku wat memain je exam ni...
1st tym wat memain dapat gak aku gi PAC....
tp dek kerana frust dgn pac aku wat memain lg tuk exam yg lelain...
tapi kali ni aku wat btul2 la...

malam sebelom exam aku lepak study dgn nazul...
mcm besala kami study....
di meja snuker...
mendapat 'restu' melepaskan gian....
sbb lama gak xmain setelah macam nak insap sket...
aku balik umah pun da kol 1 lbh...
dok tunggu org tu naik bas sampai ke idak lg...
pastu blk umah begayut bagai la plk....
sampaila mencecah jam 3...
barula aku dapat merehatkan diri....

esoknya subuh2 dah ada org miskol 2 3 puluh kali...
seperti biasa...
bagus gak, at least xdakla asek tekantoi ja subuh aku...
subuh dinasour da lama dah...
skrg ni subuh pun maseh dalam waktu lagi la...
ALHAMDULILLAH...
semua tu sangat memberi ketenangan jiwa padaku...

lepas tu aku pun pi la opis jap...
jumpa dgn 'bos' aku abg man...
roger sket kat dia aku nkgi exam...
pastu trus gerak gi putrajaya...
sebab aku nak kena cari tempat exam tu...
aku pun xjoinla bg man dgn aktiviti pagi2 kami ngeteh...
setakat sebulan ni...
tiap2 pagi bersarapan bersama neh...
dulu mana nak ada...
bangun da kol berapa...
adakah ini perubahan 'positif' dalam diriku....
kahkahkah...
tapi yg xberapa positifnya...
tiap2 pagi menu dia kalo x ns lemak, roti canai...
jahanam gak kalo dok berlangsung lebih lama...

kehkehkeh...

masa exam aku yg sebelom ni kalo dapat paper within 15 minit da siap...
kali ni amek masa agak lama sket...
sebab bagi penekanan sket nak menjawab soalan...
soalan paper A pengetahuan am...
adush... memang kena banyak baca paper la...
kalo x memang jahanam...
naseb baekla ada sket2 pengetahuan...
paper B lak matematik n logik...
dengan jayanya aku menjawab....
sedaq2 tinggal 10 minit...
tapi ada lagi 20 soalan lom setel...
apa lagi, aku pun buat2 mcm gelisah sket...
rupa2nya soalan bahagian belakang tu senang....
herrmmm... tu la cikgu aku dulu pesan baca dulu soalan skali lalu...
xpun kat depan buku soalan kan ada...
'sila semak soalan sebelom menjawab'
masa menyemak tu la masa nak tengok bahagian soalan mana yg senang...
yang tu jawab dulu...
tym ni pandai lak cakap ek???
kahkahkahkah...

paper C lak soalan pemahaman essei...
soalan bm n bi tingkatan 3....
boleh jawab lagi kot...
tapi agak sukar sebab english aku ni hampeh sket...
pastu benti gi makan...
belasah nandos wak aritu....
memang hot la org tu dengar...
sbb masa dgn nazul belasah mcd pun dia da hot...
kahkahkah...
tym dgn dia mkn warung tpi jalan ja...
tym aku sorg2 nandos bagai....
(tp aku ganti blk la bwk dia gi kenny rogers lepas tu)
so, fair n lovely ya....
semayang jap kat presint 9...
pastu masuk blk dewan...
(actually bilik derjah ja pun)

paper D essei BM...
aku critala pasal H wang N wang nye prevention...
dok asek mengarang neh...
sambil2 dok usya awek free hair depan aku tu...
awat dia dok tengok kat aku....
zip aku x tutup abeh ka...
aku pun amek langkah berjaga2 nak kaver aku cek la...
xdak pulak...
pastu aku tgk balik kertas soalan....
rupa2nya dia mintak 300-500 perkataan ja...
owh patutla dia usya semacam ja...
pastu aku pun wat penutup n letak pala atas meja...

paper E plak essei BI...
kali ni aku cek dulu la berapa perkataan...
dia mintak 200-300 ja...
owh, sikitnya...
aku pun ngarang la pasal recycling...
propose to government method to educate public to recycle...
dok ngarang2 dalam 15 minit....
banyak gak la...
pastu aku pun wat ending n aku pun bagila kertas kat penjaga tu...
aku pun blah...

actually ada menda berlaku di celah2 paper D n E...
tapi rasanya xperlu dikongsi lagi wat masa ni...
next tym la kita kongsi ya...
yang pastinya semua berjalan dengan lancar dan aman...
untuk org tu...
xpala, exam kali ni ada problem...
next tym amek lagi...
xrugi pun kita berusaha...
okies see me at next entry k...
gud bye
kahkahkah






3 comments:

SYED NAHAR August 16, 2009 at 5:49 PM  

mcm mana exam ok ke?

makin lama makin susah aku pun dah malas dah nak try PTD (padahal baru skali je attend...PAC pun tak leh join angkara keje luar. skang dah baloq liat nak apply mana2...

naeims_ab August 16, 2009 at 7:30 PM  

PTD...huh..memang hampeh..
baik tak payah amek.. memang takdak harapan.. kalau ade kabel baik boleh la...
PTD=pasti tak dapat

WADI August 16, 2009 at 8:41 PM  

kita disuruh berusaha... xkira la boleh dapat ke x.... kalo xgi exam or gi exam pun xbaca mende xyah crite la... kalo nak pakai kabel pun... berpa kerat sangat yg ada kabel... jgn sempitkan palaotak kita... konsep tawakkal yg belajar kat sekolah dulu simpan mana... kuang3....